Thursday, July 22, 2010

kehilangan sahabat




hmm...smpai skrg ,pemergiannya buat dri ini speechless sgt...
seakan-akan dri ini spt hilang n lenyap jua di dunia yg len...hmm....nape ye dia xpnah nk critekan padaku tntg penyakitnye....ak sunggh sdar dgn keadaan drinye....sejak sem1 lg ak dh perasan...tp bila tanye dia diam je....dia hanya senyum....senyuman yg di ukir mampu membahagiakan hati ini,,,hmm..itulah dia keistimewaan sahabat ku...walaupn ak baru knal drinya sjak di utm,tp bagaikan 1abad lamenye ak tlh mengnalinya..hmm...lame dh nk tulis pasl ni...just xda kesmpatan ....hmm...skrg lah masanya tuk aku coretkan ape yg tersirt di dlm hati ini untk sahabatku yg tlh lame meninggalkan driku...

time cuti,dia ad msj ak,...dgn gembira dia b taw yg dia dh bole mkn nasi...n bila tamat cuti....ble la mkn same2...tp sumenye tidk nyata....hmmm,,...memg x expect jd cm ni....xsempat nk senyum kt ye wt kali terakhir.....hmm...waaaa....sdih slalu....

bila kt klas memg trasa....cz slalunye kalo dlm klas memg ske sgt pandg2 dia,ayat n liza....kami mmg rapat jua....kami berempat memg baek....hmmm...tp skrg tggal 3 org je...ak,liza n ayat...hmmm....ak xble nk salahkan takdir...ak tahu tuhan lbh menyayanginya dr ak....ak redha....may be itu yg tbaek tuk nye drpd hidup di dunia yg smentara ini....

tp bila tiap kali klas je memg sush la nk lupa...bkn klas je,..mkn ,jejalan n nek bas pn ingt ye...hmmmm......ya allah kuatkanlah hati ini....

sbnrnye sabtu lpas ,abg ye n mak ye ad dtg anta brg yg ak tumpangkan....memg sedih bila tgk mak ye kurus sgt2......muka sdih mak ye masih ak dpt lihat....bila ak n liza salam mak ye.....mak ye dh hampir2 ingn mengeluarkan air mata...hmmm...mmg ak tahu yg mak dia amat sygkan sahabtku.....sian mak ye...tp mak ye harus tabah....kne kuat...itu sume takdir...kte xtaw bila kte pergi spt dia....hmmm....abg ye plak hanya tenang...tenang sgt2......senyum je.....mcm dia juga...sntiasa senyum....hmmm....yg plg sdih mak ye...memg xtahn tgk mak ye sdih..last2,air mata bercucuran jua di pipi ibu nye..hmmm....ak sgguh sebak ...hati ini kuat ingn memujuk maknya.....tetp 1pkataan pn tdk dpt ku keluarkan....cz ak taw.....memg sengsara....amat sengsara...hmmm...pape pn kne tabah sumenye...xbole sedih2 je...hmmm..insyaallah dia dtmptkan di tmpt yg plg mulia...insyaallah....

sdikit isi hatiku utk sahabtku yg ak syg:-(

KAU SAHABAT,KAU TEMAN....
Semalam aku bermimpi,
Kita berjalan bersama,
Kita berlari bersama,
Kau mengejariku,
Aku jua mengejarimu,
Tiupan angin yang sayu
Menambahkan lagi keindahan wajahmu,
Suaramu yang merdu membuatku terpaku
Aku begitu bahagia tika bersamamu,
Kebahagiaan hidupmu separuh dari nyawaku,
Senyumanmu terukir indah,
Umpama embun yang membasahi tumbuhan menghijau,
Senda gurauanmu sering melebarkan senyuman di bibirku,
Tangisanku akan membuat dirimu tidak menentu,
Engkau cuba untuk menenangkan dgn pelbagai cara,
Kau sungguh professional untuk diriku,
Kau amat ikhlas menjadi sahabatku,
Kau sering membahagiakanku....
ENGKAU.......
Kau sahabatku ,
Kau temanku,
Kaulah segala-galanya dalam hidupku,
Kaulah ubatku tika sedih,
Kaulah seriku tika gembira,
Kaulah kebahagiaanku wahai sahabat.....
DAN ENGKAU JUGA...
Orang yang aku sayang lebih dari nyawaku sendiri,
Kini .....
Kau tiada di sisiku lagi....
Aku tidak mempunyai kesempatan untuk berjumpa denganmu lagi
Buat selamanya...
Adakah ini penghujung persahabatan kita?
Aku amat menyayangimu sahabat,
Aku amat mempercayaimu,
Aku amat menghormatimu,
Aku amat kasih dan ikhlas kepadamu,

KINI AKU SENDIRI.....
Aku sepi,
Aku sunyi,
Aku takut dengan hidupku,
Aku amat merinduimu sahabat.....

RINDUKU....
Rinduku padamu akan sentiasa di hati,
Rindu ini takkan terhenti,
Kerana engkaulah sahabatku,
Engkaulah temanku,
Engkaulah separuh dari nyawaku yang telah hilang,
Aku sayang padamu ,sahabatku...Nurliyana Surib...

Sehingga kini aku hanya mampu berdoa,
Aku berdoa kau bahagia disana,
Aku berdoa kau menjadi bidadari yabg paling cantik ,
Aku doakan kau sentiasa bahagia di alam itu....
Hanya AL-Fatihah aku sedekahkan kepada sahabatku sebagai tandaku mengingati persahabatan ini...
Terima kasih sahabat kerana mengajar aku erti hidup,
Hidup dengan penuh kebahagiaan...
InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment