Friday, March 19, 2010

kawan??


ape gunanya kawan?dlm hidup aku,aku xsuka berkawan...sebab aku taw kalau aku berkawan aku akan sakitkan hati mereka....kalo aku berkawan,aku akan sedih setiap kali di tinggalkan...setiap kali mereka menangis,aku dlm diam turut menangis...aku xsuke....aku pernah ada kawan baek ...kami cukup rapat...tapi,dialah punca segala2 nya...dialah yg menyebabkan aku hilang kepercayaan sehingga kini aku masih luka kerananya..

sehingga kini,sehingga di U, aku masih mencari2..teman yg sejati...tapi semuanya hancur...luluh...

dimanakah sebenarnya silapku?adakah aku yang salah? atau mereka memg sengaja ingin membuat diriku sakit...sakit???hmm...luka yg lame masih belum hilang parutnya..
hingga kini di tambah pula dgn luka yg baru...baru sekejap td...

sememangnya aku tidak pandai bergaul dgn org...ak paling lemah untuk mengenali org...ak xske...ak benci tuk mengenali setiap daripada mereka..ak xmahu keperitan itu berulang lagi..tetapi idup manusia memg perit jika kosong...kosong dgn gelak ketawa...
senyuman amat sukar di ukir....
apa yg mereka faham tentang diriku?
bagiku tiada apa yg mereka faham....
jika susah mula mencari diri ini,
tapi....
akan di tinggalkan jika mempunyai teman yg lebih baek dariku...
adakah aku pembawa malang hidup mereka?

sewenang2nya aku dikutip dan dicampakkan jika tidak perlu..
aku manusia...manusia yg ada hati dan perasaan...
aku sama seperti manusia laen..
tiada bezanya...
yg membezakan aku adlah ilmu ku...

tapi..kenapa?kenapa korg wat aku macm ni?
hina sgt ke aku?
jahat sgt ke aku?
setiap apa yg berlaku,mestikah aku yg di persalahkan?
sedih....luka....perit hati ini..

itu yg mampu ku ungkapkan atas tuduhan korg untuk diriku yg dianggap hina...
kenapa setiap kali aku?
subhanallah...aku amat sedih dgn sikap mereka...
tuduh melulu..tanpa usul siasat...
aku amat terkilan...
tapi aku redha....
ini semua akan dpt menguatkan aku untuk lebih mengingatiNYA...Allah yg Maha Besar..

terima kasih "kawan" kerana menjadikan diriku sedih...menjadikan diriku sakit..menjadikan diriku hampa...dan akhirnya
menguatkan hatiku padanya..terima kasih atas 'tuduhan' korg terhadap diri ini.

No comments:

Post a Comment